Audi lanserer tre reklamefilmer hvor norsk stjerneduo forsvarer vår ære, vår laks og vår pizza.

Aksel Hennie og Kristoffer Hivju har med Audi på sponsorsiden, tatt turen opp på Golsfjellet for å forsvare Norges ære etter GMs og Will Ferrells utfall mot Norge i reklamefilmkrigen foran og under Super Bowl.’

Om du lurer på hvem som solgte flest elbiler i hele verden i fjor, les denne ITavisen-artikkelen.

Kristoffer Hivju står frem som representant for elbilkjørende vikinger. Aksel Hennie har regien og sammen med Audi lager de filmer som publiseres før den store den nasjonale finalen i amerikansk fotball på søndag.

GMs og Audis filmer korresponderer med hverandre. Kristoffer Hivju “finner” Ferrells istykkerslåtte globus langt inne på fjellet, globusen der Norge fikk en på trynet. Han spør forferdet om Ferrell vil slå oss i ansiktet og erklærer: 

Annonse

“I Norge bekjemper vi hat med kjærlighet og godhet… Eller egentlig ikke, vi bekjemper hat ved å klappe til folk i ansiktet. Ikke med makreller, men med laks,” sier han med adresse til Will Ferrell. Han viser også hvordan vikinger spiser pizza med hel, rå laks.

Dette handler saken om:

Landskamp Norge-USA

Amerikanske General Motors står bak videosnutten No Way Norway hvor Hollywood-stjernen Ferrell utbroderer sin “forakt” for at Norge og ikke USA, er verdensledende på elektrifisering av bilparken. 

Audi ser altså sitt snitt til å spille videre på “landskampen” GM innledet. Men Norge leder så langt suverent. Som Politainment skrev igår, er bare fire prosent av det amerikanske nybilsalget elbiler, mens Norge i 2020 for første gang overskred 50 prosent.

Annonse